Πολλοί πελάτες με μετρητές προπληρωμής δεν έχουν εξαργυρώσει ακόμη κουπόνια για να βοηθήσουν με τους λογαριασμούς ενέργειας, σύμφωνα με το BBC.
Από την 1η Οκτωβρίου, τα νοικοκυριά θα έπρεπε να έχουν αρχίσει να λαμβάνουν την πρώτη δόση του Κυβερνητικού Σχεδίου Στήριξης του ενεργειακού λογαριασμού.
Ωστόσο, τα στοιχεία μιας εταιρείας πληρωμών στο κατάστημα αποκάλυψαν ότι μόνο το ήμισυ της αναμενόμενης αξίας είχε εξαργυρωθεί.
Ένας κυβερνητικός εκπρόσωπος είπε στους πελάτες να εφαρμόσουν την πίστωσή τους στον μετρητή τους το συντομότερο δυνατό.
Το Σχέδιο Υποστήριξης του Ενεργειακού Λογαριασμού ανακοινώθηκε για πρώτη φορά από την κυβέρνηση τον Μάιο και ισχύει σε όλη την Αγγλία, τη Σκωτία και την Ουαλία.
Στο πλαίσιο του καθεστώτος. ο λογαριασμός ενέργειας όλων θα μειωθεί κατά 400 λίρες. Αυτό θα εφαρμοστεί σε διάστημα έξι μηνών, με μείωση £66 τον Οκτώβριο και Νοέμβριο και £67 κάθε μήνα μεταξύ Δεκεμβρίου και Μαρτίου 2023.
Για πελάτες που διαθέτουν έναν παραδοσιακό μετρητή προπληρωμής, ο οποίος απαιτεί ανανέωση μέσω κλειδιού ή κάρτας σε τοπικό πρακτορείο εφημερίδων ή Ταχυδρομείο, η βοήθεια με τους λογαριασμούς ενέργειας παρέχεται με τη μορφή κουπονιού.
Η εταιρεία πληρωμών PayPoint είπε στο BBC News ότι αναμένεται να επεξεργαστεί 800.000 κουπόνια τον Οκτώβριο, συνολικής αξίας 52,8 εκατομμυρίων λιρών.
Ωστόσο, η επιχείρηση είπε ότι μόνο 27 εκατομμύρια λίρες είχαν εξαργυρωθεί.
Το PayPoint και οι φιλανθρωπικές οργανώσεις για τη φτώχεια καυσίμων προτρέπουν όλους τους πελάτες προπληρωμής να περάσουν από την ανάρτησή τους σε περίπτωση που χάσουν την παράδοση, ιδίως καθώς τα κουπόνια ισχύουν μόνο για 90 ημέρες.
Τα κουπόνια, τα οποία οι προμηθευτές αποστέλλουν ταχυδρομικά, email ή γραπτώς, μπορούν επίσης να εξαργυρωθούν με το Ταχυδρομείο και το Payzone.
- Τι συμβαίνει με τον λογαριασμό ενέργειας μου;
- Έξι συμβουλές για τη μείωση των λογαριασμών ηλεκτρικής ενέργειας στο σπίτι αυτό το χειμώνα
Περισσότεροι από τέσσερα εκατομμύρια άνθρωποι διαθέτουν μετρητή προπληρωμής και περίπου οι μισοί από αυτούς είναι ο παλαιότερος, μη έξυπνος τύπος μετρητή, σύμφωνα με την υπηρεσία επιτήρησης ενέργειας Ofgem.
«Είναι τόσο σημαντικό ο καθένας να έχει την υποστήριξη που δικαιούται», δήλωσε η Τζίλιαν Κούπερ, επικεφαλής ενεργειακής πολιτικής της Citizens Advice.
Κάλεσε επίσης τους πελάτες να βεβαιωθούν ότι τα στοιχεία επικοινωνίας τους ήταν ενημερωμένα και να επικοινωνήσουν με τους προμηθευτές τους εάν δεν είχαν ακούσει ακόμη τίποτα για τη βοήθεια.
Οι πελάτες δεν χρειάζεται να υποβάλουν αίτηση για βοήθεια, αλλά ο τρόπος πληρωμής της διαφέρει ανάλογα με τον προμηθευτή και τον τρόπο πληρωμής.
Πώς θα λάβω την πληρωμή μου;
Σταθερή μηνιαία πάγια χρέωση: EonNext , Shell, Octopus Energy, SOEnergy και Bulb θα αφαιρούν 66 £ ή 67 £ από κάθε μηνιαίο λογαριασμό, που σημαίνει ότι μπορεί να πληρώσετε ελαφρώς λιγότερα ή να προσαρμόσετε τις πληρωμές σας για να δημιουργήσετε πίστωση για τους χειμερινούς μήνες.
Η British Gas, η Scottish Power, η OvoSSE και η Utilita θα επιστρέψουν τα χρήματά σας στον τραπεζικό σας λογαριασμό αφού κάνετε τη μηνιαία πληρωμή σας.
Οι μηνιαίοι λογαριασμοί με βάση το τι χρησιμοποιείτε: British Gas, Shell, Bulb, SOEnergy και Utilita θα μειώσουν 66 £ ή 67 £ από τον λογαριασμό σας, ουσιαστικά ως έκπτωση.
Η EonNext, η Octopus Energy και η OvoSSE εφαρμόζουν τις 66 £ ή 67 £ ως πίστωση, η οποία θα μειώσει επίσης τον συνολικό λογαριασμό.
Έξυπνος μετρητής προπληρωμής: Οι προμηθευτές θα προσθέσουν αυτόματα πίστωση στον μετρητή σας - στις περισσότερες περιπτώσεις τον ηλεκτρικό, αλλά η Shell τον μοιράζει αυτόματα 50-50 μεταξύ αερίου και ηλεκτρικού.
Οι περισσότεροι μεγάλοι προμηθευτές είπαν στο BBC ότι αυτό γίνεται την πρώτη εβδομάδα του μήνα.
Παραδοσιακός μετρητής προπληρωμής, που συμπληρώνεται σε κατάστημα: Για αυτούς τους πελάτες, τα κουπόνια θα αποστέλλονται ταχυδρομικά από όλους τους κύριους προμηθευτές.
Τα κουπόνια μπορούν να εξαργυρωθούν στο Ταχυδρομείο, το PayZone ή το PayPoint, όπου οι πελάτες συνήθως ανανεώνουν. Για τους περισσότερους προμηθευτές, το κουπόνι θα πρέπει να φτάσει στο ταχυδρομείο έως τις 17 κάθε μήνα και ισχύει μόνο για 90 ημέρες.
Ο ιστότοπος σύγκρισης έρευνας Uswitch πρότεινε πρόσφατα ότι η ενεργειακή κρίση ωθεί περισσότερους ανθρώπους στους μετρητές αερίου και ηλεκτρικής ενέργειας προπληρωμής.
Οι προμηθευτές μπορεί να βάλουν τους πελάτες σε μετρητές προπληρωμής εάν δυσκολεύονται να συμβαδίσουν με τους λογαριασμούς, επειδή τους βοηθά να ελέγχουν πόσο και πόσο συχνά πληρώνουν για ενέργεια.
Τα τιμολόγια στους μετρητές προπληρωμής τείνουν επίσης να είναι πιο ακριβά, ωστόσο, με την Uswitch να προτείνει ότι αυτό αφήνει ορισμένους πελάτες πιο ευάλωτους και κινδυνεύουν να αποσυνδεθούν.
Τον Σεπτέμβριο, η Citizens Advice εξέδωσε επίσης μια προειδοποίηση ότι μισό εκατομμύριο περισσότεροι άνθρωποι θα μπορούσαν να αναγκαστούν σε μετρητές προπληρωμής λόγω χρεών σε προμηθευτές.
"Προτού μπει ακόμη ο χειμώνας, βλέπουμε πάρα πολλούς ανθρώπους που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να συμπληρώσουν τον μετρητή προπληρωμής τους. Αυτό σημαίνει ότι δεν έχουν πρόσβαση στα πολύ βασικά όπως ένα ζεστό γεύμα", πρόσθεσε η Gillian Cooper στη φιλανθρωπική οργάνωση.
"Εάν χρωστάτε, ο προμηθευτής σας έχει καθήκον να βεβαιωθεί ότι πληρώνετε μόνο ό,τι είναι προσιτό. Αυτό περιλαμβάνει τη μείωση τυχόν αποπληρωμών χρέους που κάνετε", συμβουλεύει.
Ένας εκπρόσωπος του Υπουργείου Επιχειρήσεων είπε ότι «η κυβέρνηση εργάστηκε γρήγορα για να υλοποιήσει το Σχέδιο Υποστήριξης Λογαριασμών Ενέργειας, βοηθώντας ένα ευρύ φάσμα νοικοκυριών που αντιμετωπίζουν τους λογαριασμούς ενέργειας αυτόν τον χειμώνα, συμπεριλαμβανομένων άμεσων πληρωμών 1.200 λιρών σε ευάλωτα νοικοκυριά».
Κάλεσαν τους πελάτες να εφαρμόσουν την πίστωσή τους στον μετρητή τους το συντομότερο δυνατό, ώστε να μπορούν να επωφεληθούν από το καθεστώς.
.png)